نکته : از این گونه عبارت های باید فلان چیز و بهمان چیز را یک عده خاص بدانند ، خوشم نمی آید. اما دلم هم نیامد که این کتاب را معرفی نکنم.


کتاب 97Things Every Programmer Should Know  ، نوشته  Kevlin Henney ، یکی از کتاب های مختصر و مفید برای درک هرچه بهتر فلسفه برنامه نویسی است.


همانطور که از عنوان Collective Wisdom from the Experts مشخص است ، کتاب جمع آوری گفته های متخصص های دنیای نرم افزار است. 



هر یک از 97 بخش کتاب ، قسمت های مختلفی را از برنامه نویسی و توسعه و ساخت نرم افزار را در برمی گیرد ، که از بزرگان آن حوزه تخصصی توصیه های مفیدی گردآوری شده است.

خواندن این کتاب  می تواند برای  برنامه نویسان مبتدی و حرفه ای ،  برای داشتن نگاه بلند مدت سیستمی در توسعه و ساخت نرم افزار و مشکلات آن ، مفید واقع شود.

O'REILLY یک سری کتاب با عنوان 97 دارد که برای شغل های مختلف دنیا نرم افزار ، گفته های بزرگان آن رشته تخصصی را جمع آوری کرده است.

سرفصل های این کتاب را هم می توانید در این لینک مشاهده نمایید.

در طول مطالعه این کتاب ، از این فصلی که در عکس زیر مشاهد می کنید، خیلی خوشم آمد. 



پانوشت : زمانی که می خواهم  یک کتاب را  برای چندمین بار مطالعه کنم ، صد در صد آن را سیمی می کنم. مگر اینکه کتاب جلد سخت یا هاردکاور باشد و دلم نیاید که این کار را بکنم.تماشای برش خوردن عطف کتاب ، یکی از دردناک ترین صحنه های زندگی من است.اخم

اما چاره ای ندارم چون حفظ صفحات کتاب و مطالب آن به شکل درست و صحیح از هر چیزی برایم با ارزشتر است. اینگونه خواندن کتاب هم لذت بخشتر می شود.


مطلب مرتبط:

چیزهایی که برنامه‌نویس‌ها باید بدانند-بازبینی کُد